نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1755
-
الف
+

«رضا فیاضی»: آثار ساخته شده برای کودکان از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند

«رضا فیاضی» بازیگر سینما و تلویزیون ایران از خلا های برنامه‌سازی برای کودکان در سینما و تلویزیون گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «رضا فیاضی»، بازیگر سینما و تلویزیون ایران که مخاطبان فارسی زبان آی فیلم 2 هنرنمایی وی را در سریال های «قصه های تا به تا» ، «دنیای شیرین» تماشا کردند با بیان این‌که برنامه‌سازی برای کودک دیگر رونق گذشته را ندارد، اظهار کرده است : دهه‌ ۶۰ و ۷۰ اتفاقات خوبی در حوزه کارهای کودک رخ می داد، اما هرچه زمان گذشت متاسفانه ما از این شکل برنامه‌سازی فاصله گرفتیم.

وی در یک مصاحبه اظهار کرده است: اگر نسبت به این عرصه نگاهی دقیق و کارشناسانه وجود داشته باشد متوجه خواهیم شد هم به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ سینمایی این تولیدات برای سینما و تلویزیون بسیار مفید هستند.

این برنامه ساز کودک ادامه داد: همگی به یاد دارید که در دهه ۶۰ و ۷۰ عمده فلم‌های کودک در جشنواره‌های مطرح خارجی با استقبال بسیار مواجه می‌شدند، حتی می‌توان گفت سینمای ایران به واسطه کارهای کودک به جهان معرفی شد.

وی عنوان کرد: باید ببینیم چه اتفاقی رخ داده که دیگر این داشته‌ها را فراموش کرده‌ایم. نکته دیگر به بحث سودآوری این کارها مربوط می‌شود در دوره شکوفایی آثار کودک، عموم تولیدات این حوزه جزو کارهای پرفروش محسوب می‌شدند، البته باور شخصی من این است اگر هم اکنون نیز کارهای خوبی در این عرصه ساخته شود مطمئن باشید دستاوردهای اقتصادی آن برای سرمایه گذاران چشمگیر خواهد بود.

فیاضی با انتقاد از نحوه اکران آثار کودک در سینما گفت: در شرایطی که فلم‌های این ژانر تعدادشان کم شده است باز هم بی‌لطفی به تولیدات این حوزه ادامه دارد. نمود بارز این بی‌توجهی را در اکران‌هایی که برای فلم‌های کودک در نظر گرفته می‌شود می‌توان به خوبی دید.

«رضا فیاضی»: مردم به فضاسازی‌های مجازی توجه نکنند

نقش آفرینی «رضا فیاضی» در یک سریال جدید

این بازیگر ایرانی درباره تولیدات دینی یا قرآنی سینمایی برای کودکان بیان کرد : متاسفانه در این رابطه عملکردمان به هیچ وجه مطلوب نظر نبوده است چون عمده کارهایمان به آثار بی‌کیفیت خلاصه شده است.

وی گفت: چندی پیش از من دعوت به عمل آمد تا قصه‌های قرآنی را برای کودکان بخوانم، اما با وجود این‌که من ملاحظات بسیاری انجام دادم، اما نحوه انتخاب قصه به گونه‌ای نبود که برای کودکان مناسب باشد. این مسئله نشان می‌دهد طریقه صحیحی برای تبلیغ آموزه‌های دینی و قرآنی را در حوزه کار کودکان نداریم.

به نقل از خبرگزاری حوزه،فیاضی در پایان تصریح کرد: اگر می‌خواهیم برای کودکان کار قرآنی کنیم به نظرم بهترین راه نشان دادن لطافت و زیبایی موضوعات مورد نظر است.

«رضا فیاضی» که متولد 15سرطان(تیر) 1332 خورشیدی می باشد از دهه ۵۰ خورشیدی، بازیگری را در عرصه تیاتر ، تلویزیون و سینمای ایران را آغاز کرد و در ژانرهای گوناگون به ایفای نقش پرداخت.

سریال های «قصه های تا به تا» ، «دنیای شیرین» ، «مثل من مثل تو»، «امروز و فردا»، «شیخ بهایی»، «کژدم 33» و «روزگار قریب» با بازی «رضا فیاضی» از تلویزیون آی فیلم 2 به نشر رسیده است.

م ا 

 

نظر شما
ارسال نظر